Door op een foto te klikken krijgt u een vergrote weergave. De foto, vooral de scherpte, is dan echt van veel betere kwaliteit.

Op mijn beelden rust copyright (© advanduren) en ze mogen niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan waarvoor mijn schriftelijke toestemming is verleend.

zondag 6 januari 2013

Goed begin

Het ED (Eindhovens Dagblad) publiceert in elke zaterdageditie in de rubriek Spectrum een natuurpagina. Behalve leuke artikeltjes over de natuur in de regio wordt deze pagina wekelijks opgesierd met een foto die ingezonden is door een van de lezers. Ook ik stuur af en toe een of enkele foto's in voor deze rubriek en, nadat ik in de afgelopen jaren twee keer eerder met een foto deze rubriek mocht opluisteren, werd mijn foto van een putter afgelopen zaterdag hiervoor geselecteerd. Altijd weer leuk als je wat van je werk, als bekroning op de vele uurtjes die je hieraan besteedt, aan een wat breder publiek kunt laten zien, zeker aan het begin van een nieuw jaar.
Ik heb een deel van het krantenartikel met de foto hieronder opgenomen, alsmede de originele foto omdat het krantenpapier toch altijd wel wat afbreuk doet aan de kwaliteit. Tevens heb ik de eerder gepubliceerde foto's nog even in deze blog opgenomen.

Ik bedank hierbij iedereen hartelijk die de moeite genomen heeft om mijn foto's van de staartmezen in mijn vorige blog te bekijken en met name degenen die hierbij een berichtje hebben achtergelaten.

Groeten,
Ad


De krantenfoto.


De originele foto.


Nog enkele foto's uit dezelfde serie.





Foto's die eerder op de natuurpagina van het Eindhovens Dagblad werden op genomen, boven een kramsvogel hangend in de Gelderse roos en onder een kievit in een plas/drasgebied.



12 opmerkingen:

  1. Hallo Ad,
    Ik zag hem zaterdagochtend, leuk! Het is een mooie foto. Bij de tweede zie je ook nog het felle geel in de vleugels, maakt hem nog kleurrijker. Maar de houding van de vogel is daarbij veel minder. Ook de kramsvogel is erg goed.
    Het eerste waar ik zaterdags in de krant naar kijk, maar ik doe eigenlijk nooit mee.
    Proficiat!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had hem ook gezien, gefeliciteerd Ad prachtig de distelvink en ik denk als je de tweede ingezonden had dat die het ook geworden was,met idd wat Gonnie zegt meer kleur door het geel en bij de eerste stoort de roze vlek rechts onder nou ja storen hij trekt de aandacht maar dat is maar een puntje als je hem instuurt voor het volgende book van Bird Pix :)!

    De ook mooie kievit en de kramsvogel heb ook langs zien komen in de krant maar toen wist ik nog niet wie Ad van Duren was !

    Gr Michel en hopen dat je de prijs van de maand mee kunt pikken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ad,
    Een terechte publicatie, erg mooie foto van de putter. De hele serie van dit vogeltje vind ik prachtig, het is toch heel lastig om zo'n schuwe vogel te benaderen en te fotograferen. De kramsvogelfoto vind ik ook een droomplaatje, dat staat nog op mijn wensenlijstje, je zou zeggen dat er genoeg kramsvogels in het duin zitten, maar ik zie ze haast nooit en zo op de foto zetten is nog niet gelukt. De kievit, ook prachtig, mooie kleuren.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pracht foto ook van de putter op de distel, ook de anderen zijn erg mooi om te zien.
    Altijd fijn dat je waardering krijgt voor je foto's.
    De kramsvogel en de kievitstaan er ook heel mooi op.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, Ad. Het is ook wel een uitzonderlijk mooie foto. Ik vind puttertjes helemaal niet zo makkelijk fotograferen. Ze zijn zo weg. Je andere foto's vind ik van dezelfde geweldige kwaliteit. Prachtige kleur en scherpte. Die kramsvogel is ook helemaal te gek. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastic, Ad!
    The thrush is definitively my favorite!
    That is a prize-winner, congratulations!
    Keep well!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ad,
    Schitterende foto's!! Terecht dat ze een foto van je geplaatst hebben in de krant. Toch een stukje waardering voor je fantastische werk. Gefeliciteerd hiermee!!
    Het blijft een genot om dit soort foto's van je te zien.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Congratulations ! As you say always nice when you get a little "reward" for the struggle.
    Great captures !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ad,
    Dat is toch altijd een feestje, als je de krant openslaat en jouw foto staat er in, gefeliciteerd!
    Het is ook een erg mooie serie die je maakte van de putter, maar ook de kramsvogel en de kievit zijn van hoge kwaliteit. Ragscherp, veel detail, knap werk hoor.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge Ad, die putter staat er wel heel erg mooi op.
    Dat is toch wel een erg lastig vogeltje om te fotograferen.
    Heel mooi gedaan.
    De kramsvogel is ook een fijne plaat. Mooi zo tegen die lichte achtergrond.

    Groet,
    René

    PS: De polifinario heb ik al, maar als je de Kroet ook in je tuin hebt, dan zie je me snel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola Ad, enhorabuena por la recompensa a tu precioso trabajo,es siempre gratificante que más gente pueda disfrutar con lo que uno hace con tanta pasión y dedicación,un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ad,

    wat leuk dat deze foto is gepubliceerd en daarnaast nog een paar andere foto's.
    Is ook terecht want ze zijn heel erg mooi. Je kramsvogel en Kievit zijn ook werkelijk
    een paar hele fraaie en scherpe platen.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen